Nytänk!

Tjena!
Just nu sover jag inte så mycket för jag har en hel del att fundera på.
Jag ska snart dela med mig av detta:)

Idag är det onsdag och jag är snart på plats i studion för att tampas med en ny dag!:)
Igår var det först väldigt lugnt och Jörgen satt och jobbade på Crilles underarm (den prisvinnande!) hela dagen. (Jag har inte kommit på hur jag kan lägga ut bilder än förresten, hjälp mig någon?)

Fram emot eftermiddagen kom det människor och jag höll på att inte komma iväg i tid för att hämta mina barn - det är inte första gången. Folk förstår kanske inte att man har tider utanför jobbet att passa och så får man inte-så-glada miner från barnomsorgspersonalen då. Men så är det kanske att vara egen företagare och att ha barn. Igår var det dessutom min minste sons födelsedag och jag hade hoppats på att få överraska honom och hämta honom lite tidigare...men men kalaset på kvällen var en stor glädje och han log när han somnade!

Jörgen nålade ett nytt uttryck igår som jag tänker anamma.
"Jag hoppar inte över bäcken förrän han säger hej" Det var riktigt fyndigt:) Jag älskar uttryck och ordspråk. Jag blandar i och för sig ihop dem hur som helst (precis som Jörgen) -men skitsamma! Det är kul och låter konstigt men har ju en bra betydelse. Jobbigt för alla invandrare möjligen^^

Men någonstans snart kommer saker att hända - så håll koll! Jag måste öka takten här.

Ha en underfin dag!

/Cia

Kommentarer
Postat av: cathrin

åh grattis till honom i efterskott!
kul att han fick en bra födelsedag!

2008-03-19 @ 10:26:59
URL: http://cathriny.blogg.se
Postat av: Cia

Thanx:) Ja, när ens barn är glada så är livet härligt!

2008-03-21 @ 11:47:34
URL: http://pistolerotattoo.com
Postat av: Calista

Jo gumman har allt märkt att du har mycket att tänka på...Har inte verkat dig själv helt när jag stött på dig....Call me! Orolig för dig....faktiskt:)
Kramis

2008-03-24 @ 15:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0