Måndag igen!

Värst vad fort veckorna går...
Kände mig lite nere idag (kan bero på att jag sover på soffan nu för tiden) och ville bli uppmuntrad. Hittade då ett brev jag fått läsa en gång, skrivet av min rara kusin Tessan. När man är lite nere och läser några varma rader så känns det med ens varmt i kroppen igen:)

Tänk vad några rader faktiskt kan göra... jag ska bannimej skriva ett litet brev till alla mina nära och ge dem när jag ser dem nästa gång. Alla behöver ett sådant brev.

Brevet av Tessan var till nån tävling.
Vi vann inget pris men för mig är det värt så mycket så jag fullkomligt skiter i alla materialistiska vinster!
Länge leve kärleken!


väninna guld värd!!!    Jag har många vänner i mitt liv, många som är mina stöttepelare i livet och såklart guld värda.  Men ingen är som hon – CIA!  Hennes själ är lugn och harmonisk, hon sprider en stämning som gör att alla runt omkring henne känner sig välkomna och trygga. Hennes hjärta är av diamanter och rubiner för alla som står henne nära och även för de som behöver hennes hjälp… både människor och djur…  Hon ställer upp utan att kräva något tillbaka… Hennes första fråga varje dag är: - Hur mår du? Bara det säger en del om henne som person, hon bryr som om…   Efter en svår och jobbig period i mitt liv för ca två år sen fanns hon där, dygnet runt. Hon torkade mina tårar och fick mig att skratta och le igen bara sekunderna senare. Hon peppade mitt inre och stärkte mitt självförtroende då det var i botten. Hennes uppmuntrande ord, glada humör och det ständiga leendet på läpparna får mig, och många fler, att bli glada och på gott humör.   Varför är just hon GULD VÄRD tänker ni… Jo, denna underbara varelse fanns där för mig, och har funnits i så gott som hela mitt liv. I den vevan som jag mådde som sämst (pga av en jobbig separation) så startade hon upp sitt livsverk, en piercingstudio tillsammans med två andra som tog stor del av hennes tid. Men det gick aldrig en dag utan att hon hörde av sig till mig på ett eller annat sätt. Jag behövde henne som mest och hon fanns där… jag är henne evigt tacksam och vet inte hur jag ska kunna tacka henne tillräckligt mycket… Jag vet att hon älskar allt som har med skönhet och kroppen att göra så då jag såg detta i tidningen kände jag att detta är ju HON värd!!! Jag kan inte ge henne det, hur mycket jag än skulle vilja, det enda jag kan göra är att tala om att en goare tjej kan man inte hitta…  Idag mår jag bra och har hittat ett trivsamt liv med mina barn. Cia finns alltid där i min närhet och vi pratar med varandra dagligen. Hon är min bästa vän!!! Hon är sex år yngre än mig och är också min kusin. Ända sen den dagen hon föddes har vi stått varandra väldigt nära.   För att Ni ska få en bild av hennes personlighet så tycker jag att Ni ska gå in på hennes nystartade blogg, www.pistolero.blogg.se  där kan Ni också läsa och förstå varför jag älskar henne… Hennes charm och humor ger en fantastiskt bild av hennes personlighet....

Sen har jag en undran över folks fördomar... jag vet att jag väljer att se ut som jag gör och därmed anstränger jag mig lite mer varje dag. Det verkar märkligt att tatueringar skulle vara mer okej än piercingar. En tatuering kommer sitta där hela livet och nötas i färger. En piercing sitter där, likadan, tills du väljer att plocka bort den. HellO?

Jag upplever mestadels positivt bemötande men ibland händer det att någon säger något, för mig, opassande. Jag har lovat mig själv att alltid minnas att det handlar om folks okunskap. Att se ut som jag är ett val jag gjort. Precis som en bohem kanske vill ha en... långkjol?

Om någon säger: Varför ser du ut så där? Då säger jag aldrig: Varför har du på dig den tröjan? Något sånt vore oförskämt?

Allt handlar om att inte sänka sig till samma nivå, det gäller att stå över allt sånt tjafs. Jag är inte Gud som säger hur man ska se ut, hur man ska tänka eller hur man bör bete sig - jag är jag, liksom du är du. Det är just det som är det vackra.

Man kan ha vänner i alla "grupper". För att jag ser ut på ett visst sätt avslöjar ju inte så mycket om min själ. Den kan jag dela med genuina människor... från professor till bonde.

Till er som väljer att stå för vem ni är och vågar sticka ut ur stora massan eller inte: Tack gode gud! Färga världen.

Den dagen jag ska gömma mig i stimmet så beror det på något viktigare än min jagbild helt enkelt!

Den här monologen skulle kunna fortlöpa i all fortsättning...

Hade varit roligt med lite kommentarer här, hur upplever ni fördomar ute i samhället?

Puss!

Kommentarer
Postat av: Helga

Fördomara dom finns, och även om jag själv tycker att jag är ganska fördomsfri så kommer jag ofta på mig själv att skapa en uppfattning av någon eller något som jag inte har en aning om. Det är tråkigt men sant. Men något jag har lärt mig är att strunta i är vad folk tycker och tänker om mig, jag är den jag är, och det är underbart att känna så!

2008-06-24 @ 15:45:59
Postat av: Kim

Haha!



Fördommarna är stora hos folk och fä!!

Trust me im swedish.. :)

2008-06-24 @ 18:02:00
Postat av: Eva

Fördommarna är vad som gör oss till svenskar tror jag.

Om någon frågar mig varför jag tex piercade tungan så säger jag bara kort "För att man kan".. då har dem oftast inte så mycket mera svar på det.

2008-06-24 @ 18:28:35
Postat av: alexandra

alltså, det där du skrev om fördomar om tatueringar & piercingar. jag håller helt med om det. likadant som att en del tillåter sina barn att vid 15-17 års ålder tatuera sig men inte pierca sig. Tatuera sig gör väl i regel rätt mycket ondare med för den delen ? men den sitter ju där hela tiden, som du säger. piercing går att ta bort. förstår mig inte på dagens samhälle, haha ! Hur folk tänker o.dy !

2008-06-30 @ 15:20:37
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Tiszle

Jag tycker du är vacker! Din karisma strålar. Jag tycker personligen att människor som vågar stå för den de är och klär sig som de känner för är de mest spännande och intressantaste.Vem vill vara som "alla" andra när man kan vara sig själv?

2008-08-21 @ 21:25:05
URL: http://tiszle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0