Måndag 4/8

Shit va snabbt sommaren kom och gick!?
Ja, inte mig emot förvisso... jag gillar inte ledigheter och sånt trams. Jag gillar att gå till jobbet jag. Det har jag alltid gjort,  men inte såsom nu. Nu är jobbet dessutom en positiv boost i en halvdassig vardag.

Jörgen är på semester en vecka till och det går ihop sig bra ändå, jag sköter markställningarna. Han har tydligen haft en förbaskat rolig helg på Wacken-festivalen den lille räkan. Lät som han var glad idag - fast han borde vara bakis och eländig. heh.

Idag har det varit rätt lagom på studion, jag har förlängt hår och gjort några piercings och lite töjningar. Dagarna är bra avvägda och jag stressar inte lika mycket på jobbet längre:) Det är inte bra att stressa.

Jag är förresten förbryllad av att höra om hur många knaprar piller åt alla håll och kanter.
Den ena går på lyckopiller och den andra käkar sömntabletter. Som om ingenting, man måste ha tabletter för att klara livet.
Har inte livet hamnat lite på kant då, om halva världen ska ha tabletter för att klara vardagen? 
Jag tycker det är märkligt, men jag tycker också att många säkert behöver hjäp över tröskeln och att det kan leda till något positivt.
Själv är jag lite rädd för piller. Rädd för det mesta som kan förändra verklighetsuppfattningen. Visst kan jag uppskatta en rejäl knasfylla ibland - men det är minsann aldrig värt det. Droger är heller inget jag ger mycket för, jag ska inte säga att jag är guds ängel för det har jag inte varit i min ungdom, men livet är liksom ganska mycket mer. Alla typer av flyktmedel har samma grund - man suddar ut det verkliga. Det är dumt och man lever inte helt. Det är i alla fall min åsikt. Grundad på min livserfarenhet.

Från det ena till det andra.
Elfsborg vann mot makrillarna idag!
Grattis till Borås till så duktiga fotbollslirare, jag ska gå på så många matcher jag kan:) Idag gick jag med fyra barn och Lilltess. Att gå på fotollsmatch har blivit bättre än bio när man har barn. Popcorn, läsk och fotboll - grymt!

Kram uti cyberspace!
/Cia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0