Snöyra o katastrofer!

Ja, dagens rubrik säger allt.
Snöyran och rasande tak börjar bli för mycket även om man vill ha en riktig vinter...
Katastrofer har radat upp sig för mig det senaste. Även detta börjar bli för mycket.

Jag är ju vanligtvis en väldigt glad och nöjd person, men nu ska jag skriva ner lite bajs ändå. Är du lika mentalt klen som jag just nu så läs: www.jagärglad.se  istället;)

Förra veckan var ju sportlov och jag gjorde allt jag kunde för att aktivera mina pojkar och skadade till slut mitt knä i skidbacken.
Vaknade efter en orolig natt med smärta och blev så glad att det kändes bättre i knät att jag sträckte på mig ljudligt och pang! Då sträckte jag nåt i nacken och fick nackspärr istället.
Nästa morgon kändes nacken bättre och jag upptäcker en stor knöl i tandköttet där jag nyligen tappat en lagning. Efter ett dygns värk åkte jag till tandakuten och fick plocka ut en flis från den trasiga lagningen som orsakat den infekterade knölen (som jag givetvis stack nålen i för att få bort själv först).

Däremellan har allt, som har med oflyt att göra, skett - utan förmildrande omständigheter!
 
Jag försökte jobba i fredags och det var dumt det med. Fick stressa för att komma i tid. 
En kund ryckte undan huvudet så kanylen rev henne i näsan. Kan inte minnas att det hänt förut, jag brukar vara beredd på de flesta reaktioner. En annan kund fick jag lov att korrigera en piercing i läppen, alltså extra smärta för kunden och en rejäl törn för mig. Sånt som jag aldrig tillåter hända lixom, min egen princip (men man är väl mänsklig, antar jag)
Efter detta kom jag hem för sent till en arg sambo som inte gillar vara sen till kalas med sin släkt. Försökte hålla upp en god min i släktens sällskap men längtade hem till en låst ytterdörr.
Morgonen efter tar jag på mig en nyinköpt tröja o fastnar i ett väggfäste när jag klättrar upp i mitt skafferi (förmodligen på jakt efter godis eftersom jag gått upp 5 kg det senaste halvåret - BRA jobbat!). Så var den sönder utan att kommit utanför dörren.
Mina helande långpromenader är inte att tänka på då hunden hoppar på tre ben pga kylan...

Idag vaknar jag med halsont och en läskig hosta, jag vägrar släppa efter!!!

Sånt liksom, nån som känner igen sig? Kan det verkligen vara såhär? Hur vänder man det?

Helt enkelt: HJÄLP MIG! Jag behöver tips o råd att vända detta. Vad ska jag göra?

Nu jävlar ska allt bli bra, har ju Sveriges bästa mässa att se fram emot till helgen ju:D www.tattoo-meltdown.com

Kram o hoppas ni har det bättre än jag har haft det:)

/Cia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0