Tillbaks i Svedala...

Det där Röda Havet är fanimej outgrundligt. Vi har haft en kanonvecka med inget mer att önska - även om man är lite sliten efter all dykning och all mat man tryckt i sig på all inclusive:p (Lite mer kärlek hade väl inte skadat kanske)

Det är helt otroligt att man ärligt längtar hem till jobbet när man varit borta en vecka!.Hur många gör det liksom?! Jag saknar mina härliga kunder, jag får inte samma glädjeboost någon annanstans.
När jag befinner mig på mitt jobb är glädje-kanalen i min kropp vidöppen, jag har märkt att det är ganska få ställen som får en att känna så. Det betyder att man kan koppla av och vara sig själv och då är man "hemma".
Hemma är inte alltid vad man tror, det handlar om känslan inne i kroppen, att känna sig fullständigt bekväm och att veta vem man är.
Den känslan sökte jag mycket i mina tonår. Jag reste t o m över hela världen för att hitta "hem". När jag var i Sverige några månader, för att jobba ihop pengar för ytterligare en resa, träffade jag på kärlek för första gången. Jag var 20-21 då och allt gick fort som det brukar med mig. Den kärleken resulterade i två underbara söner. Det var möjligtvis min största känsla av att ha hittat hem. Dessa barn är mitt allt.

Runt 6 år senare genomfördes en ovanligt vänskaplig separation - ironiskt nog. Sedan dess har jag avskytt att inte ha tillgång till mina barn varje sekund, men så är det rättvisa livet. Man måste ge och ta och de finns alltid nära mig ändå.

Det jag försöker få fram är att egentligen borde man sluta söka som en dåre och kanske hitta mer svar inifrån, men det borde jag förmodligen vara den sista på jorden att råda till, eftersom jag fortfarande ofta söker som en dåre.
Hopplöst fall.
Nog om det för idag.

Min goa lilla Erika är hemma från Robinson-äventyret utan miljonen - men hon är alltid en vinnare iaf! Tyvärr blir det kanske inte lika roligt att följa nu:P MEN, jag är faktiskt glad att hon är hemma, hennes energi har saknats:)

Mycket kommer hända under våren.
Trollhättan-mässan börjar närma sig!:) www.tattoo-meltdown.com
Veckan med Ola (www.kaptenkero.se )  i studion var mycket trevlig och han kommer tillbaka redan i april för de som är intresserade av en tatueringstid hos honom.
Andra gästande kommer fram emot sommaren - det är ju onekligen rätt tid för att besöka Sverige!

Idag är jag fullbokad, men brukar alltid få plats med några dropins också! Välkommen:)

Kramar Cia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0