Sjuker.

Trodde jag var bakis i söndags men tydligen var det en begynnande sjuka - om det inte är hjärnan som runnit ur vill säga.

Nu förstår jag män och förkylningar. Jag var bara oerfaren på området själv.

Jag är förvånad över att man känner sig så ensam när man är sjuk. Allt som ska göras ändå. Ut med hund, boka om missnöjda kunder, städa, tvätta, beställa varor osv... det var mycket bättre förr när man bodde hemma hos mamma och hon pysslade om en och man slapp vara svimfärdig av ansträngning:)

Lilltess har också varit sjuk, så gårdagen spenderade vi på mina soffor med 5 nyinköpta dvd-filmer. Bara komedi och kärlek;) Ibland vill man bara vara så tjejigt fånig och skratta o gråta. Sorry, jag har redan skärpt till mig om någon blir orolig.

Imorgon är jag tillbaka i friskhetens tecken! Det ska bli skönt vill jag lova:)
Tills dess är det honungste och färskpressade apelsiner som gäller!

Krya på er alla sjuklingar, jag tycker verkligen synd om er;)

Kommentarer
Postat av: alexandra

Det är himla jobbigt att vara sjuk ja! Krya på dig :)

Jag har en liten fråga till dig. har just nu APU på sjukhuset, på infektionsavd. så jag vågar inte riktigt ha i min piercing i läppen, men jag vill inte heller bli av med den. Bara det att tar jag ut den, å den växer igen så får jag vänta tills jag är 18 (april) för att göra om den.. Men det vet jag inte riktigt om jag vill, gå igenom samma procedur igen eller hur man ska säga...

Nu i måndags,tisdags å igår så har jag bara tagit ur den när jag varit på praktiken sedan bokstavligt pressat i den (med laktacyd å vattens hjälp) genom läppen. Det har blivit lite irriterat nu, å jag vet inte riktigt hur jag ska göra? Jag vågar inte ha i den på min praktik ifall det skulle leda till ngn smitta.. Eller bli infekterat. Dock är vi väldigt noga med hygienen på infektionsavdelningen, spritar händer, handskar å dylikt.

Så, vad har du för tips till mig? Vore jätte tacksam för svar alltså! :)

Tack på förhand / Alexandra

svara i min blogg ; http://evelinaalexandra.blogg.se

2008-09-11 @ 12:03:53
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Emma

Ingefära är bra oxå ;)

2008-09-11 @ 20:37:12
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Cia

Hej Alexandra!

Tack, jag är bättre:)

En läkt piercing utför ingen smittrisk. Om du inte vill att den ska dra ihop sig kan du ha i en transparent plaststav när du jobbar och sedan skruva på kulan när du går hem. Kom förbi studion så ordnar vi det!

Ha det bäst och lycka till på APU'n, tjejen:)

2008-09-13 @ 07:36:37
URL: http://pistolerotattoo.com
Postat av: alexandra

Tack så mycket för ditt svar :D Känns så bra att veta att det alltid finns en lösning på ens problem. Trodde jag var tvungen att ta ur piercingen där, och då blir man inte för glad. okejokej , Det ska jag göra :) vad häftig den låter ändå! Vad kostar det ? :) Jag kommer in på måndag en sväng om det går bra ? Kram! tack så jättemkt.

2008-09-13 @ 18:51:31
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: LillTess

det va lite skönt att du va sjuk samtidigt så jag oxå hade sällskap när man är låg...=)

Va mysigt att ligga i varsin soffa å kolla på "bra filmer" haha

2008-09-15 @ 10:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0