måndag 7:e juli

Veckan som gått har varit en riktig partyvecka! Har hänt hur mycket kul som helst:)

Studiolivet är ganska lugnt och i fredags hade jag inget speciellt bokat så jag la mig på soffan och slappade lite - det har jag verkligen aldrig haft ro till tidigare. Grejjen är att min arbetsplats har blivit som ett andra hem. Bekvämt.
Fick lite sällskap och vi hade ganska normala ointelligenta samtal om medellängden på snoppar osv.
Vad är det som gör sex till ett bestående samtalsämne?
Det borde bli gammalt att älta? Märkligt är det i alla fall.

Fredag och jag packade in barn, hundar och Lilltess i min bil och drog ut på roadtrip! Vi skulle uppåt norra bohuslän.
Vi stannade på Särlakoket för lite mat i kistan innan åkturen. Mitt i hamburgaren tappar min lille son sin ena framtand och blodet sprutar! Hallabaloa vill jag lova:D
Sedan gör jag ett fatalt misstag och lämnar bilnycklarna i bilen. Givetvis råkar mina hundar trampa just på den knapp som låser alla dörrar. Hur stor är sannolikheten att de trampar på exakt den knappen igen?! 
Paniken steg i våra ansikten, men tjoff så trampade min lilla skithund på knappen och vi slängde oss in helt genomsvettiga!
Vi börjar köra mot motorvägen och snart hör vi i kör från baksätet: TANDEN MAMMA!!!
Runt i rondellen,, gasen i botten, vi måste ju hitta tanden!!!
"Glömde ni något?" Frågar personalen. Zacke: "Nej, bara tanden."

Så var vi på väg efter många om och men:) Life is all good. Vi lyssnade på musik och sjöng några falska toner.
Väl framme på första anhalten pratas det mest om alla vilda djur som finns i trädgården, jag och Lilltess fick givetvis inte se ett enda, men vi träffade på mister padda minsann! Glädjen var enorm:)

Lördag landade vi på anhalt nr två och satt och drack öl till det blev morgon. Vi skulle sova i en våningsäng, jag o Lilltess. Eftersom hon är liten (varav namnet) bestämde jag att hon skulle sova i överslafen. Bad mistake. Att få upp henne i den bädden var ingen enkel match. Jag tryckte på hennes bak för att hjälpa till och så vips så fiser hon!!!
Fatta den skrattattacken. Delar ramlade av sängen och Lilltess hamnade till slut på golvet på sin madrass istället:)

Min engelska cocker spaniel har fått ett nytt namn och kallas numer för Jörgen för de är så lika. Det hela grundar sig i att Jörgen faktiskt låter som min hund när han sover. Hihi.

Det var några små delar av den senaste veckan och jag önskar alla en skön sommar! Ses snart igen:)
Kram C


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, härlig historia!

hoppas du har det bra! kram alexandra.

2008-07-21 @ 21:13:29
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0