Tis 19/8 kl 6.15

Gomorron!
Uppe me tuppen här...PRO-varning?;)

Känns som man har för få timmar på dygnet ,så jag ska träna mig att sova mindre och lägga mig tidigare eftersom de sista timmarna på kvällen mest handlar om att dega på sofflocket. Det låter lite väl vuxet, men nåt måste man ju göra för att få ut så mkt som möjligt av livet, eller?
Jag har inte sovit så bra de senaste veckorna för jag har en hosta som bitit sig fast... verkar vara många som är förkylda just nu - men jag har bara hostan. Skumt.

Min familj undrade om jag var på tjocken för tydligen ser jag lite hängig ut... ja, men det var ju kul att höra!:P Så nu har jag röjt ur hela medicinskåpet och hittat massa bra vitaminer och grejjer. Jag ska boosta till mig igen!

På studion har det varit bra iaf:)
En ständig ström av spännande människor i alla stilar man kan tänka sig. Jag  är lite som en fluga, känns det som - får en liten glimt av människors liv. Man är ju ändå i mitt våld en liten stund och det känns lite som man delar ett "moment".
Många minns nog sin upplevelse när man blivit piercad/tatuerad. Låter kanske lite lustigt men det är inte bara piercingen/tatueringen i sig - utan hela upplevelsen att få den utförd. Så har det iaf varit för mig och det är ju det enda jag egentligen kan relatera till.^^

Jörgen har haft långväga kunder. Jag är rätt imponerad av att de kör nästan 100 mil för att få sin tatuering... det borde minsann kännas fint! Men de flesta tatuerare/konstnärer är så upptagna av att vara självkritiska så de kanske inte förstår att ta åt sig. Men när Jörgen sitter och visslar när han jobbar så är det nog ganska bra trots allt:)

Nu är det många hårförlängningar på tapeten, det är kul att variera sig med. Man får chans att ha EN kund i mer än 10 minuter:)

Jag tror inte jag berättade om våra husdjur på studion? Snuskhummern käkade upp den gula grodans fot, så vi gav bort grodan till en liten pojke som hade grodor hemma. Hoppas han får det bättre.
Sen är det mystiskt med den där Snuskhummern alltså... han smygkäkar på sina polare...tror en mal är i himlen... eller så är det pirajorna, de  växer nåt gastronomiskt. Hmm märkligt är det iaf.

Häromdan så sken solen så jag köpte en sallad o satte mig på hötorget på en bänk. Visste inte att det var ett tillhåll för gamla avdankade alkisar som tigger pengar.
Det är rätt trist när man får höra: Snälla, har du några kronor till en öl?
Jag hade hellre hört: Jag har supit upp alla pengar och skulle behöva köpa nåt å käka.

Inte för att det skulle vara sant förmodligen, men det hade känts bättre att ge en slant till lite mat.
Dom fick inga pengar men jag ångrade mig sedan.
Det är svårt det där. Inte vill man att de ska tigga till öl, samtidigt är de sjuka och jag skulle haft råd att avara en tia. Detta ser man mer och mer ute på stan...

Vad skulle du ha gjort?? Snälla kommentera:)

Kommentarer
Postat av: MsE

Hm hade han haft en sån hemlöstidning hade jag kunnat tänkt ge lite mer för den, Men säger dem bara så där så skulle inte jag ge dem något.

2008-08-19 @ 14:38:31
Postat av: Erik

Håller med MsE, om de säljer något eller visar sig på annat sätt vara företagsamma och vilja komma ur skiten så tycker jag det är värt att avvara en tia eller kanske mer. Men om de bara ska ha det till att supa ner sig mer är det inte värt en spänn.

2008-08-19 @ 15:32:30
Postat av: Patrik

Jag hade inte gett dom en spänn. Du hjälper inte en sån människa. Det var helt rätt gjort.

Och ärligt talat. Hade jag ställt samma fråga till dej så hade du svarat "nähä du, det kan du glömma".

Ha ha ha

Kram på dig :-)

2008-08-20 @ 17:35:46
URL: http://alcoholicstruth.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag å cia pratar med varann varje dag i stort sett... detta resulterar i att jag oftast vet mkt av det hon skriver i bloggen. Hon funderar över många saker och dem skriver hon gärna här och jag skrattar högt många gånger.

Idag, som många andra dagar, pratade vi en stund på msn... då säger hon helt plötsligt!

Cia: säger:

varför kommenterar du inte i min blogg längre*?

Tjaaaa.... va ska ja kommentera liksom? Om saker som vi oftast pratat och ältat omkring?

Hon är den underbaraste varelsen på denna planet men minne som en åsna - det har hon=)!

Å det där att inte ge en slant till en törstig stackare va futtigt tycker jag, I remember old times girl=P...

Puss på dig gumman

2008-08-20 @ 22:27:40
Postat av: Cia

TESS:

Jag ska fanimej leta upp honom och ge honom en tjuga! Nu skriker mitt dåliga samvete för han är säkert jätterar, en gång var han svag och tog fel väg.

Åsna är bättre än guldfisk?^^

puss

2008-08-20 @ 22:35:02
URL: http://www.pistolerotattoo.com
Postat av: Tess

nåja... med ditt minne får du nog dela ut mer än en tjuga innan du hittar rätt person... men alla som valt fel väg, hahaha, blir glada=P.

JO... i ditt läge är nog åsna bättre, för annars hade nog snuskhummern gnagt lite även på dig...hihi

hoho

2008-08-20 @ 22:38:53
Postat av: madde

Hade nog inte heller gett dem några pengar, man stjälper mer än hjälper. Det är svårt att inte tycka synd om dem.. Ge dem en smörgås istället :D

2008-08-22 @ 15:06:20
Postat av: Emma

Ne inte när dem frågar så rätt ut, aldrig! Hade dem sålt en Aluma (hemlösas tidning i Skåne) så hade det varit annorlunda.. men tiggerier tycker jag inte om. Visst dem har det svårt men det hjälper inte med pengar. En gång när en man frågade om pengar till mat så gick jag och köpte mat till honom istället för att ge pengar, då vet man att det verkligen blir till det han säger.

2008-08-23 @ 23:18:34
URL: http://princessbetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0