Crazy helg!

Här kommer min lilla Inkbash-story. Håll i hatten!

Fredag.
Lilltess, Jörgen och jag tar bilen mot storstan och tatueringsmässa. Det tog bara 3,5 timme så vi kom fram i tid till mässtart. Käkade dålig mat från statoil som resulterade i trasiga magar för mig och Lilltess.
Fick tag i Ed Perdomo www.edperdomo.com och tatueringstid på lördagen till min stora glädje. Detta fick  firas med lite förfriskningar och snart var jag ganska ordentligt förfriskad då. (inga kommentarer om det tack!).
Lite suddigt minne men jag tror minsann vi hade hur skoj som helst.

Lördag.
Vaknar med en underbar(!) baksmälla och hoppar in i duschen för att piggna till.

Vi bodde på ett vandrarhem som hade väldigt många likadana dörrar kan jag lova, och jag var inte helt återställd när jag knackade på dörren för att bli insläppt av Lilltess. Någon släpper in mig och jag kastar mig på sängen och tjoar högt: "Ahh fy f*n va skönt det var!"
Något stämmer inte och jag kollar upp och ser en helt okänd kvinna i underkläder med maskaran i handen. Tiden stod stilla.
Hon säger: "Ut härifrån!"Jag fattar inget men smiter iväg med svansen mellan benen iaf.... jag hade knackat på fel dörr och kvinnan trodde väl det var hennes vän när hon släppte in mig!
Detta är jag, Cia, i ett fett jäkla nötskal.

Sedan tar vi en taxi mot mässan i sista minuten och denne chaufför verkar inte komma från samma planet. Han kör oss helt fel och det slutar med ett upplopp där jag ger honom en utskällning efter noter och han ber oss gå utan betalning. Pucko. Vi hoppar in i taxin bakom och taxiresan blir dyrare ändå med tanke på att vi var i fel sida stan. gode gud, vår planet har en hel del kosmiska fel.

Jag sitter närmare 6 timmar och plågas av nålar och baksmälla men shit vad glad jag är nu när jag ser min fina arm:) Värt det mesta. Efter den pärsen blev jag inte människa igen tyvärr.
Sov några timmar, lite mat och i säng igen. Man är ju ingen ungdom;)

Söndag.
Vi kör fel i hela Stockholm och hamnade på den ena bron efter den andra. När vi till slut kom fram till mässan var vi så trötta och hungriga så vi ville åka hemåt  Borås istället:P
En pizza i Nyköping.
En tur till kolmårdens akvarium.
Borås, hem ljuva hem!
Mina underbara barn och en egen soffa - life is all good!:)

Man är väl i form till nästa mässa får vi hoppas!
Kram till er sjukt goa folk jag träffat igen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, shit vad pinsamt.. att du gick in i fel rum alltså. Hur pratar man sig ur en sån situation liksom om personen i fråga vars rum man gått in i inte själv har någon direkt humor.. "Ut härifrån".. Hihi.. Var hon arg på riktigt? :D

2008-09-01 @ 10:19:39
URL: http://blogg.passagen.se/nolimetangere
Postat av: jörgen

Och min historia vill ni inte höra :)

2008-09-01 @ 13:51:03
Postat av: Cia

Johanna:

Inte alla uppskattar ett okänt freak i sin säng^^ Ja, hon var nog ordentligt chockad, vad gör man!:D



Jörgen: höhöhö!

2008-09-01 @ 22:17:58
URL: http://www.pistolerotattoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0