Måndag 28/1 2008

Hej hej.
Då var det minsann måndag igen. Ska sluta vara så löjligt positiv, men det känns fint med måndagar så man får jobba lite. (Det skrev jag bara för att reta alla er som hatar måndagar med hela arbetsveckan framför sig...heh)

Jörgen var ledig så det var bara ngn och jag - och Kim som ryckte in bakom disken då vi båda var fullbokade.

Inte en kommentar som inte hade ett underliggande skämt.
Det bästa var nog när hon sa: Kom nu Kimsan, min lilla chihuahua, så går vi hem!
Jaha, varför var det så roligt, tänker du nu. (Ja, du som inte sett Kim då). Kim är nämligen stoor och fullständigt tatuerad/piercad/implanterad/brandad/scarrad - well you name it! Chihuahua är kanske inte är den första hundras som kommer upp när man ser honom^^

Förresten, jag hade ett samtal med min hårförlängningskund och hennes kompis idag. Det har blivt normalt att kalla varandra för bitch och liknande. Klimatet har hårdnat och istället för att säga min väninna säger man min bitch! Jösses, var ska detta sluta?
Om några år kanske man säger: Min lilla fittunge, ska vi ta en fika??
Hua mejnet.
Det var mycket bättre förr.

En annan grej som slog mig. Jag går ju igenom skötselrådet för piercing muntligt med mina kunder - plus att jag skickar med det skriftligt. Jag upprepar mig väldigt mycket och låter som en repig vinylskiva mellan varven. Ja, så då försöker jag hitta på nya ord och tonlägen osv. Inte bara för kunderna utan mest för mig själv och mina kolleger. Detta är en konst. Kan man säga samma skötselråd på minst tio olika sätt utan att tappa orden och fortfarande göra sig förstådd? Det är bannimej en utmaning. Min gamla avdankade svenskalärare skulle blivit impan för tusan!

Jag ska fatta mig kort idag. Jag vill inte tråka ut dig när du orkat läsa så här jäkla långt - det är en bedrift!

Puss o hej!
/C


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses... här har man blivit så beroende av ett gott skratt skrivet på bloggen så man har sidan uppe å uppdaterar den emellanåt för å se om du skrivit nåt... hahaa... de e så kul å läsa för du får verkligen till de=P
Hur ska ja klara mig nu då du inte kommer att skriva på nårra dagar... kommer nån ta ditt jobb=)? Hoppas...
puss sötis... du e då inte min bitch

2008-01-28 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0