Onsdag 6/2 -08

Klockan är tolv och jag kommer rusandes i vanlig ordning.
Jag fattar inte hur folk gör för att hinna i tid utan att stressa skiten ur sig! Jag trodde det skulle bli ett härligt avslappnat liv att få börja kl 12 istället för 7 som jag gjorde i sjukvården förr. Men på något ganska fantastiskt vis har jag skaffat mig mycket mer att göra innan jobbet istället. Så inget förändrades.

Hade lite avbokningar idag så jag började städa upp i studion, det ser lätt rörigt ut eftersom det är så litet - dessutom har ju inte städtanten varit där på ett tag (ja, det vill säga jag då). Fortsättning följer, tror ingen tycker det är det minsta roligt att läsa om städ. När jag blir rik ska jag anställa en som gillar att städa/packa/sterilisera OCH svara i telefon - för det är det är nr...4 på "inte-lika-kul"-listan.

Jörgen körde en koi-firre på insidan av en underarm idag. Färgklickar, det gillar jag. Folk är överlag lite rädda för att gå loss i färg, men black n' grey är ju schysst det med så.
Någon annan fick också en ny tatuering. Jag lyckades se en stjärna på en armbåge - även minen på personen som gjorde den;)

Trendtatueringar. Först var det tribaler, sen var det kinatecken, sen var det stjärnor och sen var det texter. Ungefär så sedan jag började jobba i branschen.
Nu är det hög tid för konsten, tycker jag. Varenda person har någon av dessa "innegaddar" så ingen kritik (har ju självklart några själv)! Men kom igen, visst är det coolt att se konstverk på huden?

Själv hade jag några riktigt goa kunder idag, jag behövde inte ens anstränga mig för att få leenden. Jag är i elementet igen. Så fort jag är borta från studion mer än en helg kommer jag ur andan liksom. Jag behöver träffa mina goa kunder för att må bra helt enkelt:) Så måste det vara. Hoppas att jag förmedlar den känslan också, att man alltid är välkommen - för så är det. Tatuerare är ett eget folkslag - piercare ett annat. Men det kan bli riktigt bra balanser däremellan.

Förresten, några måste läsa min blogg, för jag har sett en del blickar mot brösten hehe... eller så är det jag som blivit tuttfixerad nu^^^

puss o kram
C

Kommentarer
Postat av: Tess

Jadu... vi som känner Dig Cia blir förvånade de gånger du kommer i tid, fast måste nog säga att du blivit bättre på den fronten...dock lika förvirrad så om du inte dyker upp då det är bestämt så har du glömt helt å hållet... Man va ju lite orolig då du fick Zacke, då va du verkligen helt väck ibland. Va e de man säger "mjölk i brösten och tom i huvvet"?! Va ju rädd att du skulle glömma ungen nånstans, hahaha. Så, till kommentaren, att du kommer med andan i halsen e ju inte nåt nytt för oss som känner dig=). Konstigt vad man accepterar mkt av dem man älskar mest;).
puss sweety love u

2008-02-06 @ 21:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0