Jörgen & Cia surrar på msn...

Bjuder ikväll på en dialog från msn.
Startade med att jag tyckte Jörgen varit lite socialt avstängd på jobbet....

Cia: säger:

jo, jag vet ju ganska väl hur du e... men du får lixom inte kana in på den banan där du upplevs disträ.

Cia: säger:

för det passar dig inte helt enkelt.

Cia: säger:

o inte mig alls.

Bara Jörgen säger:

Studion är så mycket mer än ett intresse för mej, inget är nånsin ett tvång. Mitt yrke, mina uttryck är som jag ser det mitt arv, det jag lämnar efter mej, det blir nästan för stort, det är som mitt barn.

Bara Jörgen säger:

Man vill lämna vidare det allra bästa av sej själv liksom.

Cia: säger:

jo, jag vet hur du menar för jag känner typ så me...

Cia: säger:

jag vill bara försäkra mig om att du fortf känner så, att du inte tappar lusten

Cia: säger:

kanske påminna^^

Bara Jörgen säger:

Nej, det är precis lika omöjligt som att bara ge upp sina ungar eller nått, det skulle bli så sjukt tomt, jag tänker lite för ofta på vad som skulle kunna hända om jag blev skadad, sjuk eller tvingad att spendera tid nån annanstans mot min vilja osv

Bara Jörgen säger:

vilket jag inte alls borde göra, såna tankar ska man inte ägna tid åt.

Bara Jörgen säger:

Men man kan inte låta bli ibland när det gäller nått så viktigt för en.

Cia: säger:

nä, verkligen inte, men ibland måste man för att upskatta det man har...

Man får heller inte bli för stor för sig själv... tro att man har strävat färdigt bara för att man uppnått ett visst mål... det e då man får lägga i nästa växel o överträffa dig själv så man uppnår samma effekt igen o igen.

Bara Jörgen säger:

jag kan ju knappt med att va ledig för bövelen

Cia: säger:

det e oxå galet, bättre att va på jobbet o älska det man gör än att lalla omkring o känna sig lite velig typ.

Cia: säger:

då ska man va ledig o tvinga sig att göra nåt annat helt enkelt.

Cia: säger:

bäst e o dra iväg, tror jag.

Bara Jörgen säger:

Det är ju därför jag brinner så sjukt mycket för musiken, det är det enda jag kan finna ro och lycka i än tatuerandet .

Bara Jörgen säger:

Min chans till rekreation.

Bara Jörgen säger:

Musiken är min välbehövda semester.

Bara Jörgen säger:

att ladda batterierna med.

Cia: säger:

jorrå, det e lixom lite samma sak bara...

Cia: säger:

men visst e de bra me musik, men oxå ett strävande om du förstår... jag tror man måste balansera lite me tristess kanske.... slappa en vecka i solen eller nåt sånt

Cia: säger:

där man stänger flödet för att vila...

Cia: säger:

fast musiken kan ju ha den effekten om man inte har nåra mål me den.

Bara Jörgen säger:

Jag vet ju vad jag vill uppleva, jag tror att mina ansträngningar kommer ge resultat. Jag vet att du kommer säga emot men min hjärna är väldigt svår att slå av

Bara Jörgen säger:

Vilan den kommer, när jag minst kanske anar det, men medans glöden finns i mej så måste jag smida utav helvete, annars kanske jag missar en chans som stod framför mej

Cia: säger:

jag pratar inte riktigt så djupt, jag menar mer att för att få ut det mesta av tiden så måste man ta vara på sig själv o sitt inre

Bara Jörgen säger:

Jo jag hajar, som jag berättade för en kund idag, att efter 3-4 timmars tatuerande måste man bryta för det blir bara mer ineffektivt därefter.

Cia: säger:

jag suger på det själv iofs...

Cia: säger:

mm det hörde ja, det e ju korrekt.

Cia: säger:

så jag menar...

Bara Jörgen säger:

och samma gäller väl i vardagen

Cia: säger:

äh, du behöver förmodligen bara träffa en ordentlig tjej!

Bara Jörgen säger:

 kanske, men har otroligt svårt att se mej där som du kanske förstår av mitt utlägg här

Cia: säger:

jo, jag håller me, du e lite insnöad^^

Bara Jörgen säger:

att kreativt lämna ett arv, istället för att sätta barn till världen, istället för att höra nån säga att den älskar mej, så får jag beröm för det jag gör

Bara Jörgen säger:

svårt att förklara.....

Bara Jörgen säger:

som sagt de e ett gäng som tröttnat på mej

Cia: säger:

jo, men jag fattar, men inget måste ju utesluta nåt annat om du inte vill att det ska va så

Bara Jörgen säger:

Jag vet inte om jag kanske omedvetet beslutat om det, jag kanske inte kan se mitt liv på nått annat sätt.

Bara Jörgen säger:

även om jag vill

Cia: säger:

man väljer hur man vill ha det o vi e alla olika såklart jag väljer hellre att ha en kollega me goo inställning till det mesta såsom människor, möten o samtal

Cia: säger:

har du haft ett givande samtal me nån kund det senaste?

Bara Jörgen säger:

de har jag väl varje dag,tycker jag.

Cia: säger:

bra det då

Cia: säger:

såna saker som känns som de ändrats lite... att du tröttnat på folk lite typ

Cia: säger:

eller så e du bara upptagen i huvvet me alla lösa trådar^^

Bara Jörgen säger:

nä men att prata med mina kunder håller mej mänsklig

Bara Jörgen säger:

just för att inte snöa iväg i nån drömtillvaro

Cia: säger:

mm

Cia: säger:

och ja e inte trött på dig som person så du vet Bara nån energi som du bär ibland, men antar att man har rätt att inte vara i sitt esse jämt heller...

Bara Jörgen säger:

ibland kan första meningarna som utbyts kännas rätt menlösa, har du sett miami ink, jo det har jag, jag e väldigt nålrädd, ja du e inte den enda bla bla, men sen öppnas alltid nya ämnen som är intressanta en bit in i mötet.

Cia: säger:

hehe joo, men va säger man själv i vissa lägen när man inte vet bättre?

Cia: säger:

de vet ju inte att vi hör det jämt

Bara Jörgen säger:

Jo, men de e det jag menar, bara för att inte vara som en dator i rösten så styr jag iväg samtalen på intressantare vägar

Cia: säger:

det e korrekt, det måste man haha!

Bara Jörgen säger:

Du hör nog oftare början av mina konversationer än mitten

Cia: säger:

jovisst

Cia: säger:

kan vi inte hitta på nåt experiment?

Bara Jörgen säger:

Jag vet inte hur många kramar och handslag jag fått dom senaste månaderna för att folk haft en givande stund i min stol

Bara Jörgen säger:

typ?

Cia: säger:

vi får inte svara på vissa bestämda frågor me ja eller nej... gör man det får man pröjsa en 20:a

Bara Jörgen säger:

på studion då?

Cia: säger:

ja, till kunder

Cia: säger:

då kanske vi kan lösa det här me jobbiga frågor osv

Bara Jörgen säger:

som politiker ungefär

Cia: säger:

ja

Cia: säger:

öva upp en teknik där man förbigår det jobbiga

Cia: säger:

som nöter på ens attityd emot folk säkerligen

Bara Jörgen säger:

vilka frågor skulle det va då

Cia: säger:

alla som stör oss helt enkelt

Cia: säger:

det märker vi under tidens gång... men klassiska: miami ink, gör de ont, tråkigt me lång väntetid, e det infekterat osv osv

Bara Jörgen säger:

dom e ju redan svåra att bara svara ja eller nej på, men vi kommer på nått

Cia: säger:

hitta den bästa vägen att inte svara

Cia: säger:

eller bästa repliken som man kan köra en gång - klart

Cia: säger:

eller skriva en lista på vilka samtal vi inte vill prata om hänga upp

Bara Jörgen säger:

 de vore det bästa, men då anses man nog som arrogant ganska omgående

Cia: säger:

eller så hajjar folk o skrattar

Bara Jörgen säger:

ja i bästa fall

Cia: säger:

beror ju på hur man uttrycker dig såklart

Bara Jörgen säger:

nån slags FAQ skulle man ha

Cia: säger:

mm

Cia: säger:

det e ju enkelt eg

Bara Jörgen säger:

som går på repeat på tv:n

Cia: säger:

så kan man hänvisa till den i första läget så kommer de mer intressanta ämnena sen ist.

Cia: säger:

ska vi säga då: slå dig ner i soffan o kolla lite teve så kan vi snacka sen hahaha!

Cia: säger:

kan man ju inte ju...

Bara Jörgen säger:

Vi kan filma varandra när vi ställer dom absolut vanligaste frågorna, och texta den så vi slipper lyssna på eländet

Cia: säger:

kanske bättre me en tydlig lapp...

Bara Jörgen säger:

nått får man hitta på
Cia säger:

fan, den här dialogen vill jag slänga ut på bloggen.


Kommentarer
Postat av: Ms E

De gjorde du rätt i, galet roligt men samtidigt insikt i en tatuerare/musikers liv hihi

Keep up the good work

2008-12-13 @ 13:58:31
Postat av: Jörgen

Kul att det gick att se humorn i det hela :)

Jag är nog bara väldigt svår att lära känna :p

Trots att jag är mer frispråkig än många heh

2008-12-16 @ 10:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0